Första snön

Jag vaknade upp först 2 inatt och sen 4 och sen kring 6. Och då klockan var 6 så kollade jag ut genom mitt minimala fönster och ser att det är något konstigt på buskarna ute. Men jag tänker inte mer på det utan lägger mig igen och försöker sova, för huvudet dunkade på så det skulle inte bli någon skola idag. Sen halv 10 går jag upp och tar mig nå alvedon och då är hela gården full med snö. Så det där "konstiga" jag såg imorse var då en massa snö! Det är ju inte dags för vinter än, hösten har ju bara börjat. I vanliga fall brukar den komma just före jag fyller år, men inte iår inte...
Och förberedd är jag inte. Jag har inga vantar, ingen jacka att ha i vinter och ingen mössa har jag heller, så jag är och tar vad jag hittar i huset. Så flörtflört på mamma nu då.

Och snart far nu sjuklingen till Lycksele och ska äta tårta och smitta ner resten av släkten, låter väl bra de va?

Kommentarer
Postat av: maja

du det låter gode mys!! :D

2009-10-07 @ 20:54:05
URL: http://majaavesterberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0