Dajmmuffins

Härliga lördag. Nu har jag varit duktig. Varit ner och handlat och sedan bakat en massa. Bakat de mest underbar muffinsen som finns! Dajmmuffins med frosting :)

Ni kan få receptet här :)

Smeten:

175 g margarin
2½ dl socker
3 ägg
3 dl mjöl
½ dl kakao
1 tsk bakpulver
1 tsk vaniljsocker
1 dl mjölk
ca 60 g dajm

Vispa margarinet(ej smält) och sockret pösigt. He int ett ägg i taget och vispa mellan gångerna. Blanda ihop de torra ingredienserna(bäst om man sikta dom så inge klumpar kommer med) sedan in med det i smeten och sedan vispa medans mjölken hälls i. Sen till sist blanda i dajmen(krossad). Delas in i formar och in ugnen på 200 grader i ca 15 min.

Frostingen:

180 g florsocker
130 g margarin
1 knivudd salt
0,8 dl vispgrädde
0,5 msk vaniljsocker

Vispa ihop margarinet(ej smält) och florsockret pösigt. I med salt och vaniljsocker. Sedan lite grädde och för att den ska hålla ihop bättre kan man tillägga en äggula. Vispa ihop. För att det ska bli roligare så he i lite karamellfärg.

Då muffinsen svalnat så spritsa bara över frostingen.

Kommentarer
Postat av: Sarah

oj tack så mycket!!(:

kram

2010-10-23 @ 16:20:41
URL: http://bakfickans.blogg.se/
Postat av: Erre:)

SV; Tack :)



Fasst jag tycker själv inte att jag är söt och fin.



2010-10-23 @ 17:16:21
URL: http://errikka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0