De är i fjälls och jag bakar!

Alla är i fjällen nu och har det trevligt medans jag är själv här i Malå. Känns så tragiskt.. Vill ju ha myskvällar och vill även mysa lite med Harry. Men det är sånt man får leva med. Jag står nu och bakar, både för jag har lust och fick på beställning av den sötare. Så blir en massa godsaker om ett par dagar. Gör just nu snickerskakor och senare ikväll eller imorn så blir det nog negerbollar. (och ja... jag säger negerbollar. Jag har alltid gjort det och kommer alltid göra det).

Kan iaf ge er receptet på snickerskakor. Det går supersnabbt att göra!

350 g jordnötssmör
2 dl socker
2 dl ljus sirap
och ca 9 dl cornflakes eller crisps eller vad ni än vill ha för flingor i eran kaka

200 g choklad

Koka ihop jordnötssmöret, sockret och sirapen. Blanda sedan ihop med flingorna. Lägg ut det i en plåt och sedan till sist så smälter ni chokladen och smetar det över kakan så den sedan får stå kallt och stelna. Ingen ugn behövs så det går fort att göra!


Så nu var jag lite generös för en gångs skull så ni kan få baka lite där hemma också. Och det är gott att bjuda på till kaffet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0